CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Friday, April 17, 2009

selection of initial .... quite interesting..... hurm....

Pemilihan huruf pertama pada nama adalah penting. Berikut sebagai sedikit panduan.


A
Ramah dan murah senyuman. Mereka juga pandai menyesuaikan diri dalam pergaulan selain bijaksana dan cerdas. Kelemahannya, sangat mudah berasa hati, dan mudah mengeluarkan kata-kata pedas ketika meluahkan perasaan marah. Meskipun begitu marahnya mudah reda.

B
Selalu tenang dalam menghadapi masalah yang rumit dan membahayakan dirinya adalah ciri penampilannya. Mereka juga sangat setia dan penyabar, yang menjadikannya amat disenangi dalam pergaulan. Kelemahannya, sangat mudah tersinggung.

C
Ramah dan pandai berbicara. Ini yang menjadikannya popular di kalangan rakan-rakan. Mereka tidak bersungguh dalam bertindak dan selalu menganggap masalah yang dihadapi adalah remeh.

D
Pendiam, bercakap hanya bila perlu. Sopan, berdisiplin dan kuat bekerja. Kelebihannya itulah yang menghasilkan kejayaan dalam mencapai cita-cita. Kelemahannya adalah selalu bimbang dan sukar mempercayai orang lain.

E
Pandai dan penuh pertimbangan dalam menjalankan tanggung jawab. Sikapnya periang bila hatinya senang, tetapi suka berdiam diri apabila hatinya gundah dan boleh membuatkan hati orang lain terluka.

F
Punya pendirian yang teguh, tidak mudah goyah dan keras kepala. Mereka juga sukar memaafkan. Tidak setia dan amat berhati-hati bila berbelanja.

G
Kerap murung dan bersedih hati. Pendiriannya mudah dipengaruhi. Tekun belajar ketika rakannya bermalas-malasan dan sebaliknya suka bermalas-malasan ketika rakannya sedang tekun.

H
Mudah simpati, bahasanya lemah-lembut. Tidak pernah melukai perasaan orang lain. Selalu tergesa-gesa dalam melakukan pekerjaan, suka berkhayal dan bercita-cita terlalu tinggi.

I
Suka memendam perasaan dan permasalahan. Mereka juga mudah merasa curiga dan cemburu terhadap orang lain. Suka menangis.

J
Ramah dan murah senyuman. Mereka juga pandai menyesuaikan diri dalam pergaulan. Mudah merasa ragu dalam membuat keputusan dan tidak tegas.

K
Pandai berjenaka. Hari-harinya sentiasa ceria walaupun perasaannya gundah. Kelemahannya suka bercerita rahsia sendiri.

L
Ramah dan pandai bergaul dan mempunyai ramai kawan. Tidak suka bergosip dan mencampuri urusan orang lain. Amat berhati-hati bila berbelanja. Kelemahannya, tidak menepati masa.

M
Pandai dan kreatif, suka kelembutan dan jika dikongkong, mereka akan berontak. Senang dijadikan sahabat, kerana mereka tidak berkira. Kelemahannya, boros dan keras kepala.

N
Baik hati dan rapi dalam berpakaian. Mereka suka menghulurkan tangan menolong orang lain tanpa memikirkan balasan. Kelemahannya, mudah bersedih hati dan kurang percaya diri.

O
Serba boleh. Suka memendam perasaan dan permasalahan serta sukar mempercayai orang lain. Akibatnya ramai yang menggapnya sombong dan suka memilih teman.

P
Pandai berjenaka dan selalu ceria. Punya banyak idea dan sangat kretif. Sering melakukan sesuatu yang belum dilakukan orang lain. Agak pendendam dan boros.

Q
Setia dan mudah memaafkan orang lain. Suka meluangkan waktunya untuk kawan-kawan. Keras kepala, sukar diatur dan mudah emosi.

R
Pendiam dan bercakap hanya bila perlu. Tekun dengan kerja yang disukai. Bersungguh-sungguh dalam mengejar cita-cita. Suka mengkritik. Dan sukar mengawal bicara ketika marah.

S
Pandai dan tekun dalam mengejar cita-cita. Tidak suka pada orang yang suka memungkiri janji. Kelemahannya mudah tersinggung selain sukar menahan emosi. Jika sudah emosi marahnya meledak-ledak.

T
Sangat berdisiplin. Selalu mengerjakan sesuatu menurut aturan buku. Tidak suka mengelamun atau bermalas-malasan. Suka menonjolkan diri selain senang gugup, terutama bila bersalah.

U
Suka berterus-terang dan menyendiri. Naif baginya merugikan orang lain. Tidak tahan dengan kritikan dan kurang pandai menyusun kata-kata jika berbicara didepan orang ramai.

V
Tutur katanya lembut dan pemalu. Pandai meyesuiakan diri. Selain itu, mereka juga pandai menguasai orang disekitarnya dengan cerita-cerita yang memikat. Tidak suka berterus terang.

W
Ramah dan mudah simpati. Sikapnya amat menawan. Punya toleransi yang tinggi dan ringan tangan. Keras kepala dan sukar diatur, tetapi hatinya boleh dilembutkan dengan kesabaran dan kelembutan.

X
Budi pekertinya halus. Suka melakukan pekerjaan sosial. Mudah tersinggung dan tidak akan berbaik dengan mereka yang menyinggungnya.

Y
Pendiam dan tidak suka menonjolkan diri. Ramai menganggapnya sombong walaupun sebenarnya mereka adalah sahabat yang baik. Tidak berani mengemukakan pendapat.

Z
Pandai berjenaka dan menyesuaikan diri dalam pergaulan. Suka disapa terlebih dulu dan gemar menonjolkan diri...


p/s : hiburan semata2..
forward from buletin myspace n friendster

Monday, April 13, 2009

Cite antu ke2 paling best takat ni.... Jangan tegur...







pada 12 april 09 bersamaan tarikh hijriah yg tidak ingati....

ak .... wan bulu, syamela tanggore (heroin bollywod zmn dulu) ,azu, joekabot, wawan @ mattop , elina, afiqafandy n izati keding..... menonton filem... Jangan tegur.... cite yg ak rasa best takat ni after Jangan Pandang Belakang... yg dimana diinspire dr idea Pierre Andre jugak....

sebelum .... tgk wayang... pihak Adam... membuat perjanjian sape JERIT... bukak baju lepas wayang ....hehe

so ... sume kontrol macho....(SEBELUM WAYANG)

so ak komen cite ni ye....

introduction yg best..... waa kasi standing ovation kat sape yg direct je ni.....
awal2 memang seram....

cuma ending .... kureng sket... ak suke compare ngan Jangn PAndang Belakang.....

mase part Natasha.... kena rasuk ... dok lepak atas katil... itu memang best.... terselah kestyloaan yg dijangka MATTOP sendiri takdapat lakukan..... duduk kat penjuru katill..... dgn gaya sempoi.... seram gak tgk.... teringat lak nek moto sorang2 mase datang.... wanbulu dgn hati yg penuh "EKHLAS" menubik ayat yg ak ckp dulu kat syamil " kalo rase2 berat je moto tu .... paham2 jela... ada yg menumpang kat belakang tu ... hehe ...duduk belakang2 sket......" WTF.... hahaha....

bile scene dekat tandas hospital.... MES cuba utk tutup mata... kerna tiap2 mlm dia ada sindrom suka lepak dlm tands ... basuh baju kul 2...3 pagi.... nak tak nak bukak la... tujuh hengget nye psl.... tands tu dah jadi asam garam dlm idup ... itu tempat nak cari ketenangan n kedamaian.... cume sejak mlm tadi.... dia sering kluar tandas dgn membuka slipar langkah ribuan.... puiwh... kalo la tak tgk scene ni.... lgi mse Natasha lari kluar dr tands ... lampu sume meletup.... asek2 terbyg part tu....

cume mase ending ... Natasha ...kena ubat ngn mak su kena rasuk balik dgn jin dia ( ye kot ... not sure).... rase mcm kejap sgt je scene tu......

DAN INI MERUPAKAN REAKSI2 ABG2 YG DIKATAKAN MACHO BERAKSI DLM PAWAGAM :)

syamela tanggore = dikatakan sebelum wayang memanggil joekabot yg seblum ini duduk sblh abg MES kite.... memenuhi kehendak emosi takut yg memerlukan seseorg menemani nye.... even dlm keadaan rabun... jiwa penghayatannye.... lebih kepada mata hati nye.... hehe....

afiqafandy = ramai kurang berpuas hati dgn reaksi afiq yg seperti budk bru lahir ... yg berlatih men " CAK .. CAK " di dlm panggung... start2 wayang dah tutup mate dgn tangan... ditambh dgn IZATI yg sblm ni dh tgk.... cite2 sket sinopsis kat afiq (rumour ok ... hehe)..... menjatuhkan aib sorg laki yg bru dpt LESEN KETE PENUH... (disqualified ... hehe) ..

wanbulu = diinterupt dgn panggil telepon bertalu2 .... so rase seram tu kurg maybe... penghayatan kurang.... (disqualified) ... kejap hakeem call.... kejap bla...2 call.....

joekabot = sentiasa gelak spjg cite..... ak tak tau jin pe dah resap dlm tubuhnye.... dikatakan jadi observer pd afiq yg sering menutup mate.... agar 'bet' yg dijalankan berlaku adil....

wawan = menemani elinchumil .... yg ketakutan spjg wyg..... muka steady je....... so no komen ... kalo tanpa elin disisi... tidak dpt dibayangkan ape yg terjadi... hehe....

MES = bermulanye wayang dia... ditinggalkan oleh abg JOE kite yg ingin menemani adek syamel kite....... setiba2nye keegoaan mengatasi keafraidan yg melampau .... makaa dikatakan cuba utk duduk seat yg paling dpn berseorgn.... dihalang oleh rakan2 nye yg risau akannya.... make utk memastikan kesejahteraaan emosi para jejaka yg ada..... dia terus menemani sempai ke akhir cite.... dia telah melakukan stu senaman yg dpt mengawal rasa takut , teruja yg klimaks..... teknik pernafasan dlm perut... terasa nak jerit je.... cepat2 tarik nafas (memang dada senak ye... so sape yg bertubuh kecil dn genit .... DONT TRY THIS AT HOME YE) ... n pukul dada....... kadang kala seat dpn menjadi mangsa gigitan nye.....

OVERALL ... cite ni memang best .. so ur recommanded to watch dis muve...
SOKONG INDUSTRI PILEM TEMPATaAN....

akhir kata... salam menyalam....

Saturday, April 11, 2009

hari valentine

bace jeaa... psl ak tgk during valentine day (dah leps dah)... ramai kluar ngan kapel2 ... even member ak sendirik.... jgn buat2 bodo sudah ....layanzz.... hehe ....

Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia kali ke-71 yang bersidang pada 22 hingga 24 November 2005 memutuskan: "Bahawa amalan merayakan Valentine's Day tidak pernah dianjurkan Islam. Roh perayaan itu mempunyai unsur Kristian, amalannya yang bercampur dengan perbuatan maksiat adalah bercanggah dan dilarang oleh Islam. Oleh itu amalan meraikan Hari Kekasih tidak digalakkan oleh agama Islam."
Menurut sejarah pula, perkataan Valentine diambil sempena nama seorang paderi besar Kristian pada zaman pemerintahan Ratu Isabella dari Sepanyol iaitu Saint Valentine. Jasa beliau yang berjaya menumpaskan kerajaan Islam di Cordova, Sepanyol pada 14 Februari 270 masihi begitu bermakna bagi Ratu Isabella sehingga dianggap sebagai kekasih rakyatnya sendiri.
Justeru, 14 Februari disambut setiap tahun oleh rakyat Cordova bagi merayakan kemenangan itu dengan dinamakan hari Valentine.
Ada tiga pendapat mengenai asal-usul Hari Valentine. Pertama, Hari Valentine bermula ketika pemerintahan empayar Rom iaitu dengan menetapkan 14 Februari sebagai hari cuti orang Juno, ratu kepada dewa dan dewi Rom.
Hari berikutnya iaitu 15 Februari bermulanya Pesta Lupercalia iaitu perayaan tradisional masyarakat Rom iaitu mana pada malam pesta berkenaan, nama gadis Rom ditulis atas kertas dan dimasukkan ke dalam bekas. Setiap pemuda akan mencabut nama dalam bekas itu dan nama yang terpilih akan menjadi pasangannya di sepanjang pesta berlangsung.
Pendapat kedua pula menyatakan pada 14 Februari 270 masihi, St Valentine dibunuh kerana pertelingkahannya dengan Raja Romawi yang diperintah oleh Raja Claudius II (268-270 masihi). Pada waktu itu Raja Claudius membatalkan semua perkahwinan dan pertunangan kerana Rom banyak terbabit dalam peperangan.
Menyedari hakikat itu, St Valentine dan St Marius mengahwinkan orang Kristian dengan pasangan mereka secara rahsia. Akibat perbuatan itu, St Valentine ditangkap dan diheret, yang akhirnya dihukum belantan sehingga mati serta dipenggal kepalanya pada 14 Februari tahun 270 masihi.
Bagi memperingatinya sebagai simbol ketabahan, keberanian dan kepasrahan dalam menghadapi cubaan hidup, maka 14 Februari dijadikan sebagai hari memperingati kematian St Valentine sebagai upacara keagamaan.
Pendapat ketiga pula menyatakan Hari Valentine diambil daripada nama seorang paderi yang paling berpengaruh pada zaman pemerintahan Ratu Isabella dari Sepanyol iaitu St Valentine yang status kedudukannya adalah di tempat kedua tertinggi selepas Pope.
Apabila St Valentine menyatakan hasrat untuk berkahwin dengan pasangannya dari pengamal Protestan sewaktu kerajaan Sepanyol berjaya menumpaskan kerajaan Islam, timbul kegemparan rakyat Cordova kerana St Valentine adalah paderi Katolik yang tidak boleh berkahwin dengan pengamal Protestan, lebih-lebih lagi paderi sememangnya tidak boleh berkahwin.
Tindakan St Valentine yang mengambil keputusan berkahwin dengan pasangannya itu menimbulkan rasa murka Ratu Isabella, lalu memenjarakannya buat sementara waktu. Ratu menetapkan 14 Februari sebagai Hari Kekasih untuk St Valentine sendiri.
kita sebagai umat islam yang berfikiran waras sepatutnya mengambil endah perkara ini...

SIFAT DAN SIKAP WANITA

Ak takde benda nak cite .... jgn la caye2 sgt ye... tapi ak rasa cam betul je ... hehe ...by d way.. this is an article that i forward from someone's blog .... LAYANZ....

1. Jika berjalan, dari belakang kelihatan seperti tidak memijak tanah.
Golongan wanita yang jalannya berginjat, konon wanita ini adalah wanita yang
tidak jujur, kalau berbual, mulutnya laser dan menyinggung perasaan orang
lain.. Wanita yang berjalan seperti ini juga terkenal dengan sikap egonya.
Lebih parah, wanita ini biasanya pemboros atau suka membazir wang tanpa
berfikir sebelum berbelanja. Padahal, wang yang dimilikinya itu masih banyak
kegunaannya. Tapi jangan berkecil hati, kerana wanita seperti ini biasanya
menjadi pujaan ramai lelaki.


2. Jika berjalan, sering menoleh ke kanan and kiri. Wanita seperti ini
biasanya pandai menyimpan rahsia. Walaupun ramai yang menganggap wanita
seperti ini tidak jujur, suka menipu teman sendiri,dan merugikan teman
bualnya, namun, ramai lelaki yang berusaha untuk menakluk hatinya. Konon
wanita seperti ini senang diatur dan diuruskan.


3. Jika berjalan suka menunduk. Cara berjalan melambangkan wanita seperti
ini memiliki sifat yang tertutup. Ia hanya akan berbual dengan orang-orang
yang rapat dengannya dan boleh dipercayai untuk menyimpan rahsianya. Wanita
seperti ini biasanya sukar untuk ditakluk hatinya. Disamping sikapnya yang
dingin, wanita seperti ini tidak peduli dengan kehidupan cinta. Namun, jika
ada lelaki yang berjaya menawan hati wanita dengan cara berjalan menunduk
ini, dijamin akan mendapat kebahagiaan. Sebab, wanita jenis ini sangat
setia, dan dia tidak akan mengkhianati lelaki yang dicintainya.


4. Jika berjalan menatap lurus ke depan. Wanita seperti ini biasanya
memiliki pendirian yang teguh, bukan senang hendak menggoncangkan imannya.
Jangan sekali-sekali menentang apa yang pernah dikatanya, jika anda tidak
mahu mendengar dia berleter panjang lebar. Meski pendiriannya teguh, tapi
dia selalu berselisih pendapat. Jangan hairan jika wanita seperti ini hanya
mahu berbual dengan orang yang berpengalaman luas.


5. Jika berjalan badan bergerak ke kanan dan kiri. Wanita yang berjalan
dengan gaya yang sedemikian tidak ambil kisah dengan masalah yang berlaku.
Apa pun masalah yang ada dihadapannya, dia dianggap kecil. Padahal masalah
itu sebenarnya memerlukan kebijaksanaan untuk diselesaikan. Kerana sifatnya
yang suka ambil mudah ini, banyak persoalan yang akhirnya tidak dapat
diselesaikan dan akibatnya merugikan dirinya sendiri.


6. Jika berjalan badan tampak tegak. Wanita ini tegas menentukan sikapnya
sendiri. Dia tidak mahu urusan peribadinya dicampur oleh orang lain. Gaya
bicaranya serius seperti ingin menunjukkan dia memiliki pendirian teguh.
Yang menarik dari wanita ini, dia bertanggungjawap terhadap apa yang pernah
dilakukannya. Dia menyenangi lelaki yang berdikari tanpa meninggalkan
sifat-sifat romantiknya.


7. Jika berjalan seperti zirafah. Maksudnya, ketika melangkahkan kaki
,badannya ia kelihatan bergerak ke depan dan ke belakang. Wanita jenis ini
sangat lemah perasaannya. Dia seorang yang mudah terasa dan mudah
tersinggung. Jadi, jika anda berbual dengan wanita seperti ini kenalah
menjaga perasaannya agar tidak tersinggung, kerana wanita ini mudah
mengalirkan air mata.

Friday, April 10, 2009

KALAU POMPUAN KATA KAT KITA (LELAKI)

p/s : tak tau la facts ni betul ke tak .... LAYANZZZ....

1-Kalau pompuan kata : oklah wak,kita sembang lain
kali yek.
Maknanya : dah le tu...maleh dah nak sembang ngan
ko..boring!

2-Kalau pompuan kata : tak pe,saya tak kisah..
Maknanya : sape kata aku tak kisah?

3-Kalau pompuan kata : kita kawan aje lah ekk..saya
memang suka kat awak tapi
saya suka sebagai kawan je
Maknanya : aku memang tak nak kat ko..kalo cakap
kang penyek plak muka tu..

4-Kalau pompuan kata : eh....u call ekk?i tak de
receive call dari u pun...
Maknanya : memang no ko naik tapi saja aku malas
nak jawap

5-Kalau pompuan kata : lain kali je la kita keluar,i
bz la sekarang ni...nanti i
free i call u ,kay?
Maknanya : aku tak nak keluar ngan ko,tak reti2
bahasa lagi ke?

6-Kalau pompuan kata : i sebenarnya tak la memilih
sangat.
Maknanya :sape kata aku tak memilih....please. .kalo
nak makan pun harap aku belanja,boleh
blah la...

7-Kalau pompuan kata :i tak kisah penampilan u
macamana pun
Maknanya : ya Rabbi!selekehnya pak we aku...

8-Kalau pompuan kata : lain kali kita keluar lagi
ekk?i kena balik balik cepat
la...ada hal...
Maknanya : inilah first and last aku keluar ngan
ko...

9-Kalau pompuan kata :saya suka lelaki yg mcm ni...
mcm tu..bla...bla. ..bla...
Maknanya : excuse me!ciri2 tu tak de kat ko..so..
paham2 sendiri la

10-Kalau pompuan kata : u keje kat mana?as what?
Maknanya :kalo setakat keje ntah hapa2 tak payah
le ngorat aku...

ahakss!!

Less Known Facts - about Bill Gates .....don't miss the last one

1. Bill Gates earns US$250 every SECOND, that's about US$20 million a DAY and US$7.8 Billion a YEAR!

2. If he drops a thousand dollars, he won't even bother to pick it up bcoz during the 4 seconds he picks it, he would've already earned it back.

3. The US national debt is about 5.62 trillion dollars, if Bill Gates were to pay the debt by himself; he will finish it in less then 10 years.

4. He can donate US$15 to everyone on earth but still be left with US$ 5 Million for his pocket money.

5. Michael Jordan is the highest paid athlete in US.
If he doesn't drink and eat, and keeps up his annual income i.e. US$30 Million, he'll have to wait for 277 years to become as rich as Bill Gates is now.

6. If Bill Gates was a country, he would be the 37th richest country on earth.

7. If you change all of Bill Gate's money to US$1 notes, you can make a road from the earth to moon, 14 times back and forth.

But you have to make that road non-stop for 1,400 years, and use a total of 713 BOEING 747 planes to transport all the money.

8. Bill Gates is 40 this year. If we assume that he will live for another 35 years, he has to spend US$6.78 Million per day to finish all his money before he goes to heaven.

Last but not the least : The Best One !!

9.If Microsoft Windows' users can claim US$1 for every
time their computers hang because of Microsoft Windows,
Bill Gates will be bankrupt in 3 years ......

Wednesday, April 1, 2009

Funny Pics....

when you see this pic... who has came into your mind among us ?? hehe
















dont be such a foolish ..... use recycle method...


















your friendly neighbourhood .... spiderman






















Never lend your car to a WOMAN.... hehe (no offence .... huhu)

















a good dad... is a man who can penetrate anything ... without any anxiety...































HANDS ..... UP !!!
















my best rummate... watching nascar racing without shirt...
















also... my best rummate.... huhu ...ooo hashrul ..





















SELINGAN..... nothing funny in this pic...


















... kalo nak tau .... logo FERRARI ...diambil daripada pergerakan kuda yg seksi ini. ...























inilah dikatakan bakat luar biase... dgn bakat diasah tiap2 mlm di G333






















(p/s ... mintak maaf ... dah ketandusan idea.... hehe)